onsdag 18. mars 2009

Barnehagen 18.03

Spilledag, Aktivitet og Lepus
Tirsdag var en morsom dag i barnehagen.
Det var spilledag. Da skal alle som har ha med seg en gameboy, nintendo DS eller en sånn liten leke og lær PC. Jeg hadde aldri tenk at alle på avdelingen hadde en sånn nintendo, men det hadde de. Så satt de der da å spilte på hver sin. Guttene spilte marie, bilspill eller skytespill. Mens jentene spilte med små dyr som hoppet rundt i hager, tegnet eller mario de også. Det er rare greier det der. Man kunne vist sende tegninger til hverandre uten at det var en ledning mellom dem også kunne de spille mot hverandre. De fantes også i mange forskjellige farger. grønn, svart, rosa rod og hvit med ku flekker på.
De var helt opphengt i å spille. Og da passet det jo veldig bra at jeg skulle ha aktiviteten min. Men jeg fikk med meg 6 barn til slutt. Etter å ha lovet en overraskelse som tilslutt ble aktiviteten. Og det var den dårligste overrsaskelsen de hadde sett på lenge. Men de ble med å vi fikk fullført aktiviteten veldig bra syns jeg. Barna var fornøyd med hva de fikk utrettet og de ville gjerne gjøre det igjen :) Så det var bra.
Jeg måtte også jobbe litt på Lepus på tirsdag. Det er avdelingen for de aller minste barna. Når de er bare 3 på den avdeligen sliter de litt. De har rundt 13 barn på avdelingen og noen av dem er så små at de ikke klarer noe selv. Og i går var det hvertfall stress. En av barna hadde bitt den andre skikkelig i nesa. Det er sånt som skjer når man ikke er nok på jobben og det er jo veldig dumt.
Men jeg hadde hvertfall en veldig fin dag ute på praksis ;)




Ingen kommentarer: