torsdag 12. mars 2009

Praksis i barnehagen 10. Mars

Endelig tilbake i Barnehagen. Jeg har vært syk så har ikke fått vært der på en stund, men nå er jeg tilbake.
Det er fortsatt mye snø ute og barna koser seg med snøborger, snøballer og aking. Barna er jo kjempe glad i å ake, så når vi var ute var nesten alle barna på avdelingen med på å ake. Selvom jeg er 12 år eldre enn dem hadde jeg det sikkert like gøy som dem ;)




Når vi kom inn igjen spiste vi også var det fri lek. Da kan de gjøre hva de vil. På tirsdag satte vi sammen 2 lang bord og lagde et stort bord i midten av rommet. Der la vi frem masse ark og farger så satt nesten alle å tegnet.


Mens de satt å tegnet hva de ville gikk jeg litt rundt å så forskjellen på jentene sine tegninger og guttene sine. Selvom de bruker hele arket og masse farger er det store forskjeller på tegningene.





Jentene tegnet store ting og brukte hele arket og masse farger.



Guttene brukte også masse farger og hele arket, men de tegnet mindre ting som de satt sammen som ble til en stor tegning.



De får også kopier fra andre tegninger som de kan fylle ut. Med Pokemon, Askepott og de andre Disney figurende. Da må de holde seg innen for linjene og passe på at f.eks ikke de samme fargene er ved siden av hverandre slik at det ikke går over i hverandre.

Jeg har fått lov til å legge ut disse bildene av 2 barn i barnehagen. Det er derfor de ikke er så klare bilder og fokus på ansiktene.

Ingen kommentarer: