onsdag 19. november 2008

Aktivitet i Barnehagen

Praksis i barnehagen igjen...
Denne gangen skulle vi ha laget en aktivitet som i skulle utføre på praksisplass.
Så min aktivitet var at jeg først skulle lese en bok, så skulle de gjennfortelle boken. De hadde lest boken sånn 100 ganger før så de kunne boken ganske godt, så det gikk bra.
Så skulle vi finne ett eventyr eller en fortelling vi skulle dramatisere. Jeg hadde med meg 4 barn og lot de bestemme selv hva de skulle dramatisere slik at de kun velge noe kunne godt fra før.
De valgte da eventyret om gullhår og de tre bjørnene. Jeg kunne ikke eventyret så barna måtte fortelle meg det først. Alle barna hadde forskjellige versjoner av eventyret så vi ble enige om en versjon som alle likte. Deretter delte vi roller som alle var fornøyd med også prøvde vi å gå gjennom rollespillet. Det gikk egentlig mye bedre enn jeg hadde trodd. Vi øvde gjennom noen ganger, så viste vi det frem til de andre på avdelingen.
Det ble litt anderledes når det var noen som så på, barna tullet litt mer, men de var fortsatt veldig flinke.

Man så at de var stolte av seg selv når de var ferdig og at de likte å være med på noe ikke alle de andre fikk være med på å det var litt spesiellt!
Jeg er fornøyd med hvordan aktiviteten min ble. Alt gikk jo ikke akkurat som jeg hadde planlagt, men det viste jeg jo siden jeg kjenner de barna.

Ledern på avdelingen syns rollespillet var så fint at hun bestemte at de skulle vise det frem når foreldrene kommer til barnehagen neste torsdag til morgenkaffe. Så hver tirsdag fram til det skal vi øve litt på rollespillet, lage rekvisitter og kostymer.
Det er morsomt da :)

2 kommentarer:

Pernille sa...

Du er så flink du pia!:D haha

Piiia sa...

å tusen takk pernille :D du er så søøøt så! haha